מוזרים שכאלה


 מוזרים שכאלה

 

אנחנו מכירים בעלי חיים שונים, וביניהם יש כאלה שבאמת מוזרים. בעלי החיים שנציג בפניכם אולי גם כן יפתיעו אתכם במוזרותם.


חזיר ים.

לא, אנו לא מדברים על היונקים הרגילים שלנו. אנו מדברים על אורגניזמים ימיים, בגודל של כ -7 ס"מ, וחמושים ב- 10 מחושים. את מזונם הם מוצאים על קרקעית הים, לפי הריח. הם קיבלו את שמם בגלל צבע ורוד ומבנה גוף שמנמן מעט.


Yeti Crab.

סרטן יטי התגלה בשנת 2005 על ידי ביולוגים ימיים באוקיינוס השקט. אורגניזם זה דומה להפליא ליטי בשעירות שלו. הוא חי במקורות הידרותרמיים באוקיינוס השקט, אשר רעילים לאורגניזמים רבים.


Chauliodontidae.

כבר פגשנו את הדג הזה בסרט המצויר של דיסני "מוצאים את נמו". גוף צר ורחב, לסת נפוחה בעלת ניבים גדולים שמקיפים את הראש - כל זה יוצר רושם לא נעים. דג זה חי בעיקר בעומק של 200-1000 מטר והוא יכול לחיות עד 40 שנה. הוא נמצא בספר השיאים של גינס בתור בעל השיניים הגדולות ביותר ביחס לראש.


סרטן עכביש יפני.

סרטן זה הוא אחד מסרטנים הגדולים ביותר של האוקיאנוס השקט. אפשר למצוא אותו באיזור איי הונשו וקיושו. בעלי החיים הבוגרים, משמשים לרוב לשם קישוט עבור אקווריומים גדולים. הסרטן הזה יכול להגיע לאורך של 4 מטר (כולל זרועות).


דפניות ענק.

דפניות ענקיות – זה בעלי חיים גדולים שיכולים לצמוח לאורך 50 ס"מ. הם חיים בעומקים הנעים בין 170 ל- 2500 מטר. יצור יוצא הדופן הזה, לא השתנה יחסית במשך -130 מיליון שנה. דפניות ענק – הן נבלות, שאוכלות בעיקר פגרים של לווייתנים מתים ודגים אחרים, אשר שקעו לקרקעית הים.


הסלמנדרה הסינית הענקית.

סוג זה של הסלמנדרה, נחשב לגדול ביותר בעולם, ויש כאלה שמגיעים לאורך של 180 ס"מ. למרבה הצער, הם נמצאים בסכנת הכחדה. היצור הזה נחשב למעדן, ונמצא בשימוש ברפואה הסינית המסורתית.


פרוטאוס.

פרוטאוס – זו אמפיביה קטנה, המתגוררת במערות תת קרקעיות במערב הבלקן. אורך הגוף המתפתל שלהם מגיע ל-30 ס"מ, והם שוקלים לא יותר מ-- 20 גרם. בשל היעדר אור, לפרוטאוס אין פיגמנטציה, ולגופו יש גוון צהוב או ורוד בהיר. בגלל שאת חייהם הם מבלים בחשכה – עיניהם לא מפותחות.


Albatrossia pectoralis.

Albatrossia pectoralis – זה דגים החיים בעומק, בצפון אוקיינוס השקט. לדג הזה יש ראש גדול וגוף נחשי, שיני הלסת העליונה מסודרים בשתי שורות, ובתחתונה – בשורה אחת. דג מבוגר יכול להגיע עד 2 מטר אורך, ולמשקל של 20-30 ק"ג. אורך החיים המרבי המתועד הוא 56 שנים.


Regalecus glesne.

הדגים הללו חיים במים חמים ומתונים של האוקיינוס השקט, האוקיינוס האטלנטי והאוקיינוס ההודי, בעומק של 50-700 מטר. הם לעתים קרובות מגיעים לאורך של כ- 5.5 ו מטר, ולמשקל 250 ק"ג, אך נרשמו גם מקרים של 11 מטרים של אורך. הם בולטים בצורה המוזרה של גופם - עם אורך של 3.5 מטר, רוחב של הגוף של דג זה הוא רק 5 ס"מ.

 



( לא ידוע מקור הכתבה - נשמח לדעת )